Jednym z częściej wymienianych problemów w trakcie wizyt jest podjadanie między posiłkami.

 

Zazwyczaj jako przekąskę wybieramy łatwo dostępne, wysokokaloryczne produkty.

 

W większości przypadków stanowi to przyczynę nadmiernej ilości zjedzonych kalorii, a co za tym idzie – niechciane kilogramy.

 

Przyczyna tego problemu znajduje się głębiej. Ciężko znaleźć rozwiązanie przy pomocy jednej metody w mgnieniu oka.

 

Oczywistym jest, że jeśli podjadamy mimo naszej woli to nie mamy kontroli nad tym co i jak jemy. Trzeba sobie zadać pytanie dlaczego tak jest…

 

Dlatego przybywam dzisiaj z treścią, która być może uświadomi Was, gdzie tkwi problem.

 

1. Sprawdź, czy nie jesz za mało

Jedną z najczęstszych przyczyn jest nieodpowiednie dostosowanie kaloryczności diety. Jeżeli jesz skrajnie mało względem potrzeb organizmu, szuka on sposobu, żeby zmusić Cię do dostarczenia energii i stąd ochota na podjadanie.

 

2. Jesz nieregularnie

Coraz częściej mówi się o tym, że ilość i godziny spożywanych posiłków nie mają znaczenia. To nie do końca prawda. Nie chodzi o to, żeby jeść równo z wybiciem godziny na zegarze, ale odstęp kilku godzin (5-6h) pomiędzy posiłkami często skutkuje nadprogramowym zajadaniem przekąsek.

 

3. Brak kontroli

Jeśli sięgasz po jedzenie w sytuacjach stresowych, zwykle o tym nie myślisz. Kluczem wydaje się uświadomienie sobie o tym nawyku, a następnie próba jego zmiany na inny, mniej szkodliwy. Jeżeli jesz pod wpływem emocji staraj się nie wywoływać w sobie poczucia winy – to pierwszy krok.

 

4. Twój sposób żywienia jest nudny

Jeżeli w kółko jesz to samo – nie dziw się, że ciągnie cię do podjadania. Wiele diet opiera się o powtarzające się składniki. Postaraj się dodać smaku do swojej diety. Dbaj o jej różnorodność i nie narzucaj sobie zbyt dużych restrykcji żywieniowych – to tylko pogorszy sytuację.

 

5. Nudzisz się

Znasz to uczucie, gdy się w coś zaangażujesz, możesz nawet nie jeść kilka godzin i o tym nie myślisz. Jeżeli tak, to znasz też pewnie uczucie jedzenia z nudów.. być może przyczyna jest tak oczywista.

 

6. Łatwa dostępność produktów

Masz słabość do słodyczy i nie określisz swojej woli jako „silna”. Nie trzymaj ulubionych przekąsek w pobliżu lub chociaż nie stawiaj ich w zasięgu twojego wzroku.

 

Do przemyślenia❗️

 

Jestem ciekawa czy w trakcie czytania padło:  „ Ehh skąd ja to znam..”

Staraj się osiągnąć postęp, nie perfekcję

Kontakt

Starzyńskiego 30, 95-035 Ozorków

883-535-649

ilonagieraga.dietetyk@gmail.com

Godziny otwarcia

  • Poniedziałek 14:00 - 18:00
  • Wtorek Zamknięte
  • Środa 14:00 - 18:00
  • Czwartek 14:00-18:00
  • Piątek 09:00 - 14:00

Napisz do mnie

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.





Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celach marketingowych.