Pytanie nurtujące dość szerokie grono:

 

Dlaczego moja dieta nie działa?😒

 

Oczywistym jest fakt, że przyczyną tego jest zbyt duże spożycie kalorii w ciągu dnia względem tego ile potrzebuje Twój organizm.😬

 

Dlatego należy pójść głębiej i zastanowić się dlaczego tak się dzieje.

 

Okoliczności i stan zdrowia mogą mieć na to pośredni wpływ.

 

Bardzo prawdopodobne, że:

 

– Twoja dieta jest źle zbilansowana co może sprawić, że nawet przy subtelnym deficycie kalorycznym czujesz się głodna – brakuje błonnika, białka, posiłki mają małą objętość, co doprowadza do podjadania albo do dni pt. „mam to gdzieś, zjem wszystko, co można zjeść”, gdzie z łatwością możesz wyzerować deficyt kaloryczny, który został wypracowany przez cały tydzień

 

– jesz zbyt mało kalorii, więc ograniczasz aktywność spontaniczną, dajesz z siebie mniej na treningach – masz niższą aktywność niż ta, którą zakładałaś przy planowaniu diety, więc deficyt nie jest tak duży, jak zakładałaś – albo zbyt niska kaloryczność diety na co dzień sprawia, że zdarzają Ci się dni z przejadaniem – to nic dziwnego

 

– mało śpisz -> więcej czasu spędzasz na nogach ->czujesz przemęczenie -> masz większą skłonność do jedzenia większych porcji/przejadania się

 

– nie pijesz wystarczająco dużo płynów – mylisz pragnienie z głodem, częściej podjadasz

 

– niewyrównana lekami niedoczynność tarczycy obniża Podstawową Przemianę Materii o około 10-15%, czego nie uwzględnia kalkulator do liczenia kalorii – masz „teoretyczny” deficyt, ale w praktyce spalasz mniej kalorii, niż sugerują obliczenia

 

 

Mnóstwo rzeczy może ułatwiać lub utrudniać odchudzanie. Jednak jeśli chcesz zrobić prawdziwy progres w odchudzaniu, nie możesz zrzucać winy za niepowodzenia na okoliczności zewnętrzne.

To znaczy możesz. Ale od tego się nie schudnie. W ten sposób jedynie utrwalisz przekonanie, że jesteś beznadziejnym przypadkiem, na który nic nie działa.

 

Zanim zaczniesz szukać przyczyny braku postępów w niuansach, kupować (nieskuteczne) spalacze tkanki tłuszczowej, sprawdź podstawy:
czy na pewno nie zdarza Ci się zjadać więcej, niż potrzebujesz?

 

Zastanów się czym najczęściej się przejadasz? Co jesz nawet wtedy, gdy nie jesteś głodna/y? W jakich okolicznościach najczęściej zjadasz znacznie więcej, niż planowałaś/eś?

 

Sztuką jest uświadomić sobie jakie błędy popełniasz, zauważyć je i potrafić nazwać. Następnie starać się nie powielać ich w przyszłości. To może nie mieć znaczenia dla Ciebie w danym momencie, ale ma ogromne znaczenie dla Twojego odchudzania. 🙂

 

Trzymam kciuki!

Staraj się osiągnąć postęp, nie perfekcję

Kontakt

Starzyńskiego 30, 95-035 Ozorków

883-535-649

panidietetyczka@gmail.com

Godziny otwarcia

  • Poniedziałek 9:00 - 14:00
  • Wtorek Zamknięte
  • Środa 14:30 - 18:30
  • Czwartek 14:00-18:00
  • Piątek 09:00 - 14:00

Napisz do mnie

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.





Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celach marketingowych.